Het lijkt erop dat Johan van Hall, tot RvB omhooggevallen accountant binnen Abn:
- zijn zaakjes niet onder controle heeft. De administratie van bankrekeningen is een totale puinhoop, wat blijky als je een rekening wilt sluiten
- zijn kwaadaardigheid: hij weet ervan, wordt door klanten ge-cc-ed maar antwoord nooit. 'Hands off', kunnen ontkennen, 'Ich habe es nicht gewusst', als Chief Operation Officer.
Deze keer het voorbeeld van de heer JP Blankert. De Abn wilde de rekeningen met deze ingenieur per 8 augustus 2011 opzeggen. Na enig nadenken dacht de heer Blankert: 'Best, Abn is toch een snob bank van laag niveau waarbij dingen het heel slecht doen'.
Maar nu, maanden later, we schrijven 19 december 2011, is zijn rekening courant 5198 05 666 nog steeds niet gesloten door Abn Amro. Ondanks herhaalde verzoeken die te sluiten, ook vanuit Ir JP Blankert als klant.
Bijgaand afschrift:
- er wordt 2 maanden hypotheek VOORUIT gejat, t/m dec. 2011 is al betaald, maar ABN wil gewoon zoveel mogelijk pakken waar het kan (daarover straks meer): 1787,88 euro is alvast afgeschreven voor jan en feb 2012. Uiteraard zet ABn er niet bij waarvoor, de kunst is zoveel mogelijk verwarring te zaaien, zodat niemand er meer uit komt en zij zoveel mogelijk jatten (deed Abn ook met de Joodse tegoeden na de tweede wereldoorlog)
- 516,21 wordt 'volgens afspraak' afgeschreven, terwijl hier helemaal geen afspraak over bestaat.
Er is al lang een rekening gegeven aan Abn waar het plus saldo te storten, en vervolgens de rekening OP TE HEFFEN!
De volgende verduistertrucs van Eef Brouwer eef.brouwer@solveon.nl en COO Johan van Hall, johan.van.hall@nl.abnamro.com, hanteren de volgende tactieken:
1) bij opheffing rekeningen, altijd doen alsof de klant schuldig is, dus: zware dreigingen ten aanzien van negatieve saldo's, over positieve saldo's geen bericht, vereffenen saldo's ook niet
2) geen uitleg van transacties (dat is verduisteren ja)
3) de rekeningen waarop geld binnenkomt, aanhouden (tegen afspraken in) en meteen geld afschrijven. Veel gebruikte uitdrukkingen: 'aangetroffen tegoed', 'volgens afspraak', nummers......
4) op geen enkele brief reageren, maar alleen zelf brieven schrijven
5) meteen bij de politie valse aangifte doen, al zou de klant ze bedreigen
6) nooit overzichten geven
7) nooit op overzichten reageren
En zo kan in een mensenleven blijvend geld gejat worden. Op de rekening 51 98 05 666 zal over 20 jaar nog wel eens wat binnenkomen, en dat verduistert Abn meteen.
Iets afschrijven of incasseren van 51 98 05 666 is niet mogelijk.
Het geeft een nieuwe betekenis aan het woord 'bankfraude'. De bank licht klanten zoveel mogelijk op. Er is niets eerlijks aan een bank. Bovenstaand verhaal laat maar 1 conclusie open: bankieren is: geld jatten, achter een gordijn van schijnheiligheid.
Johan van Hall en Eef Brouwer zijn volgens de heer Ir JP Blankert, die wij erg danken voor zijn materiaal en eerlijkheid, de ergste verduisteraars.
Joop Bolwijn, medeoprichter 'Stichting Abn fraude i/o' (naam onder voorbehoud, er wordt ook gekeken naar: vernoeming Stichting naar hoofdfraudeur, dus: 'Stichting Johan van Hall fraudes')
Wanneer wordt dit nu eindelijk eens een POLITIEK thema?
BeantwoordenVerwijderenJa, zo kan de bank gemakkelijk geld wit wassen trouwens!
BeantwoordenVerwijderenJe laat het zwarte geld storten op half-slapende rekeningen, zoals die van de heer Blankert bovenstaand, en als ABN ben je de enige die het geld er weer uit kan halen, met vermelding van een willekeurig nummer of 'kosten' of 'volgens afspraak' haalt Abn het geld eraf en is het weer wit.